Ek krans!

Dille på kransar? Ja men de är lika bra att öva när man ändå är igång!
Denna gång provade jag att göra en annan variant med Eklöv.
Jag har dock inga bilder under själva bindings fasen, men jag skrynklade ihop löven lite, och surra fast dem med ståltråd. 
Anledningen till varför man knycklar ihop bladen något är för att få mer Volym i kransen, annars kan den kännas platt och tråkig (Vilket enligt mig inte är fel, bara en annan variant)
 
Som alla kransar så tar det ju lite tid att göra, därför kostar som endel när man köper dom, men är väldigt billiga att göra, så länge man tar material från naturen.
 
När alla löven var på plats började jag att fixa till Ekollonen, jag gjorde mälar så jag sedan kunde fästa fast dem i halmstommen.
 
De röda ekbladen är tagna ur blomsterkylen, en snygg gantrast till den gröna och gula!
 
De sticks rätt ner och fäst sedan på baksidan.
 
Här är det slutliga rasultatet, tycker att det blev riktigt läckra färger! :)
 
Florist 3, butik | |
Upp