Torsdag 18/9

Hej!
Idag blev det massor gjort på praktiken. Det var lugnt i butiken men då och då kikade det in några kunder. Någon skulle blommografera och för andra gången klarade jag hela momentet helt själv! 

Först började vi med städning som varje morgon. Sedan tog jag tag i lite olika planteringar. Det var dags att bunkra upp butiken inför helgen! 

Hjärtan på tråd i kopp!

Jag lägger lite lecakulor i botten, sätter ner hela plantan, lägger på lite täckbark och sedan pyntar jag med hjärtan. Enkelt. Funkar till dom som bara 'vill ha något litet'.


Nästa plantering, med fittonia och sen 'peppar växten' har jag glömt namnet på. Men de planterade jag i nyinkomna plåtlrukor :)

Plantering steg för steg.


Jag börjar med lecakulor i botten för dräneringens skull.


Kaktusar vill ha lite sandigare jord och därför använder jag mig av speciell kaktusjord. 

Resultatet. 

Det går mycket kaktusar just nu, de är ju en ganska bra växt för de som aldrig vattnar sina blommor. Jag kan även tycka att det kan vara snyggt emellanåt. Nackdelen är dock planteringen, de sticks ju ganska bra, men jag tog på mig diskhandakarna så löste jag problemet lätt!


Hedera + minicalandiva

planterade i svart glaskruka. Dock glömde jag fota nör jag hade dekorerat med ett hjärta av sten.


Andra saker jag gjorde men glömde ta kort på:

En kort och kompakt bukett med santini, Alstromeria, nejlika i höstliga oranga toner.

En bukett i lila, vitt och lime.
Limonoum, santini, zembla, kryssanthemum, eklöv

Två buketter i höstligt oranga och gula toner.
Alstromeria, eklöv, rosor, solidago

det sista jag gjorde innan jag gick hem var Begonia i presentpåsar (precis som igår fast utan snöre).

Hejdå! 

 
Florist 3, Krukväxter, butik | |
Upp