Cult serien

Veckan innan vi skulle in till skolan fick vi hem lite nya grejer till Cultserien som skulle få plats på en redan rätt så full hylla. Om ni inte minns hur den såg ut innan så har jag ju faktiskt kvar bilden och kan visa er.
 
Såhär såg det altså ut innan jag började möblera om för att få plats med allt nytt!
Dels så blir det ju ganska dammigt fort och så skulle ju mycket ändå byta plats så jag plockade ner allting och började dammtorka.
 
Gjutjärns krukorna hamnade i fönsterskyltningen och "home skyltarna" fick ställas någon annan stans där dom egentligen inte heller fick plats.
 
 
Min tanke var ganska klar dirket. Jag behöll den nedre hyllan snarlikt som innan. Hyllplanet längt upp hade jag tanken med att de skulle vara kruk hyllan. För att få nivåer använde jag mig av kartonger.
Sedan hyllan under gick från svart till rosa och sedan under blev det vitt.  Till en början kände jag mig nöjd och jag hade gjort det bästa jag kunde, tänkt på allt Marie brukar "tjata" om och arbetat efter de kunskaper jag har.
 
När Marie sedan kom på eftermiddagen tyckte hon att det var fint, men det gick att göra små justeringar för att få det bättre. Därför förklarade hon vissa saker. Tillexempel att det kändes lite "plottrigt" och att jag använde mig av massa smått på samma ställe och stort på samma ställe.
 

Så altså med små justeringar och några växter blev det en annan känsla. Vi flyttade ner några krukor till hyllplan två, där vi försökte tränga ihop så mycket som möjligt utan att det skulle se trångt ut. När jag skyltar såna stilrena saker som tillexempel Cult bör man ställa dom snyggt och prydligt, gärna på rader för att få exponeringen att kännas ännu mer stilren.
Även om jag personligen tycker att båda varianter av skyltningen är bra och snygga så får jag nog hålla med Marie om att det blev snäppet bättre såhär, med lite växter också!


Florist 3, butik | |
Upp