Pyssel med bambupinnar!

Vi har skyltat om endel i butiken, eller ganska mycket faktiskt...
Vi väntar dock på en leverans fortfarande vilket betyder att fönstrens inte är helt klara. 
 
Av en kund har Marie fått massor med bambupinnar som de odlat själva någonstans utanför Hjo. 
 
Så Idag fick jag en uppgift av Marie, en teknisk uppgift. "Tänk dig en japansk bambu matta fast den hänger" 
Jag vet inte vad det kallas för, men detta ska i alla fall hängas upp i skyltfönstret och sedan ska vi hänga kransar mm framför.
 
 
Jag började med att klippa till Bambupinnar ca 85cm långa.
Sedan mätte vi upp två långa snören, jag gjorde en ögla på vardera snöre och sedan la ja bambupinnen tätt intill och gjorde en knut.
Det är viktigt att knutarna blir under varandra så de inte börjar svaja iväg i sidled. 
 
Första timmen tog längst tid, förberedelsena osv. Jag lindade upp snörena på två pinnar för att de inte skulle trassla sig.
 
Efter ca 2,5 timme hade jag kommit såhär långt och då var det dags för mig att plocka ihop o göra mig klar för att åka hem. I morgon kommer Katja, den andra praktikanten att slutföra mitt påbärjade arbete. 
 
 
Fortsättning följer..!
 
 
 
 
 
Florist 3, butik | |
Upp