Gravdrkorationer

Onsdagen bestod av förproduktion av buketter, omskyltning i ena fönstret och gravdekorationer.

Nedan visar ja hur jag gjorde en av dekorationerna steg för steg.

Jag blötla en petit. Handtag åt höger. Började med toppen, satte sedan dit kvistarna på sidan och sist den i fram. Detta för att få det lätt att jobba fram formen.


Jag fyllde senare på med fler kvistar och fick en fin trekantig yttre form.


Grunden är klar. Dags för dekorationerna. Jag tog två kvistar med röd Skimmia och vitmossa. Mossan fäste jag med hjälp av en skaftning.
Satte i en kvist poppel för att ljusa upp dekorationen något. Sista dekorationerna ormhassel och saknad skylt.

Gran, Skimmia, Ljung, vide och en ängel.

Skimmia, gran, silverek, kottar, vide, dekorationsduva. (Minns inte den sista sypresaliknande sakens namn)

Senare gjorde jag bara klara grunder som är lätta att dekorera när de andra tar slut. 

Florist 3 | |
#1 - - Marie:

Vilka tjusiga dekorationer, mycket roligt du gjort!
Och fint!

Svar: Tack marie! Ja här jobbar jag så jag nästan får blåsor på fingrarna ;)
Stephanie

Upp