Veckans krukväxter



Pelargon - pelargonium x hortorum
Färg: nyanser av röd, rosa, lax, lila, orange och vit
Placering: trivs bäst i soligt söderfönster. 
Skötsel: vattnas rikligt under växtsäsongen men vill torka ut mellan vattningarna, näringsvärdena 1 gång per vecka mellan april och september.
Försäljningsäsong: mars- juni
Övrigt: kan placeras utomhus under sommartid.


Tillandsia - Tillandsia lindenii
(På bilden är en med brokiga blad)
Blomfärg: purpur
Placering: ljust, gärna söderfönster.
Skötsel: vattna i bladrosetten. Spar näring.
Försäljningstid: mars till september
Övrigt: varje bladrosett får bara en blomställning, men har lång hållbarhet. 

Detta är en enkel bordsdekoration som jag gjorde på eftermiddagen igår. Den skulle passa fint på bordet hemma eller tillexempel på ett dop.

Jag har ju använt mig av Germini (den känner ni ju igen)  och på den har jag dekorerat med hjärtan på tråd, och detta får bli min tredje och sista växt för denna vecka.

Hjärta på tråd/( lyktranka) Ceropegia woodii 
Blomfärg: ljusrosa
Placering: klarar allt ifrån sol till skugga.
Skötsel: vattna rejält och låt sedan plantan torka ut ordentligt innan nästa vattning. Näringsvattna då och då. 
Försäljningsäsong: hela året.

/Stephanie 
Krukväxter, butik | |
Upp