Samplanteringar

Nu är det snart mors dag och det märkt verkligen i butiken! På onsdagen blev det massproduktion av tänkbara presenter till mamma. Violer och Saint Paula i virkad kruka dekorerad med söta fjärilar.

 



Det finns ju de som har sin mamma på graven, därför är det viktigt att vi förbereder för det också. Jag skulle till en början ha gjort 4 stycken likadana men både jag och Marie gillade båda mina varianter och därför blev det två av vardera istället.
Det blev en zink hink, Felicia, silverek, isotoma i den ena och den andra satte jag Mülenbeckia, carex gräs, och Lantana. jag täckte med bark och jag tycker det blev riktigt snyggt.
De små detaljerna i form av skyltar och fjärliar gör planteringarna mer dekorativa och lite mer speciella.
Senare på eftermiddagen gjorde jag även en till mig själv. Jag tog samma som den gula varianten men jag bytte ut Lantanan mot en vit pelargon.
 
Kramar Stephanie!
butik | |
#1 - - malin:

Vad söta de var, kram malin och trevlig helg på dig

Upp