Samplanteringar

Varje morgon bär vi ut alla blommor till utsidan och det har både för och nackdelar.
Det positiva med detta är att jag varje morgon får öva mig på exponering och skyltning!
Man ska tänka på att det ska se inbjudande ut, man ska gärna gå ton i ton. Det man vill sälja helst ställer man högt upp (bordet med pelargoner) så att kunden ser  lätt. Man ska tänka på att inte ställa saker i "tripp trapp trull" utan använda sig av många och olika nivåer.
 

Denna hink fick jag på måndagsmorgonen planera om, tidigare satt det Penséer i den, men den säsongen är lite förbi och det var dags att få in lite mer sommarkänsla och då tyckte jag att en rosa pelargon passade mycket bra till Cordyline som är lite rödaktig. till detta har jag satt en murgröna (hedera) + ett ormhassel för mer lekande effekt.

På onsdagen när jag hade gjort en massa buketter (dessa kommer i ett separat inlägg) och det började bli väldigt fullt på alla bord hittade jag några koppar som gömde sig bakom allt annat som stod där och själv tyckte jag inte att de var så fina när de bara stod uppstaplade på varandra så jag tänkte att man alltid kan testa att få dem sålt på det här viset. Hjärtan på tråd, dekorations sten i vitt och en fin fjäril.  
 
Annat som jag hunnit göra trots att det bara är onsdag än:
Snittat en massa blommor
Göra i ordning ett bud (glömde ta kort) och sedan gå iväg för att lämna det.
Grundlig städning av butiken, vi gick över varenda växt och vattnade.
Planterat om blommor åt kund.
Gjorde buketter som Marie (min handledare) skulle ta med till någon fest.
I sista minuten innan stängning fick jag också göra en mindre bukett åt en kund.
 
 
Kramar Stephanie
 
 
 
Florist 1, butik | |
Upp