Piano ros !


Idag vill jag dela med mig av denna ros!
Den heter Piano, och ska skötas precis som vilken ros som helst. Jag har inte valt ut denna som ett utan blommorna vi ska redovisa men jag ville ändå visa er den ifall ni inte har den i era butiker!
Själv tycker jag att den liknar en pion.
Den 'kom på allvar' förra året sa min handledare.
Blodröda  taggar och tjocka stjälkar, de tog en stund att rensa och snitta dessa!


Igår gjorde jag även en stor och fyllig bukett till min mormor som gick i pension. Jg hade tänkt mig en gul bukett men vi fick in några begravningsbeställningar och alla dem skulle gå i gult så jg fick ta en annan färg. Min favorit är ju lila, och vit är ju snyggt. Därför valde jag just denna kombination! 
Vita rosor, en stor och en liten variant, vita nejlikor
stjänflocka
Alstromeria 
och fontängräs. 

Buketten har en rund yttre form, bunden med spiralteknik och inslagen i selofan. Dekorerad med lite snöre. 




Florist 1, Snittblommor, butik | |
#1 - - malin:

Vilken härlig ros du har, men ser lite vass ut. Men ju mer taggar en ros har desto friskare blomma fick lära mig igår när jag hade blomvård. Söt bukett du gjort. Kram Malin

Svar: Jaså är det så Malin? Kul information! :) tack så mycket, jag blev väldigt nöjd. Du verkar få göra så himla mycket pp din plats, lite avensjuk!
Stephanie

#2 - - Sumati:

Fin ros!! Har aldrig sett sådan! Men heter den inte pion ros? Rosen liknar pion....

Svar: Ja den va verkligen fin ! Men den heter piano :)
Stephanie

Upp