Hög sorgdekoration av rosor.


I måndags eftermiddag fick jag göra en hög sorgdekoration av de blommor som stog kvar i kylen sen veckan innan. Vi hade väldigt gott om rosor och då valde jag att verkligen frossa i dom!
Tanken var en traditionell i vitt och rött, jag tänkte mig en sån där gammalmodig med vita liljor i.
Dock hade jag bara en lilja att arbeta med och det fick då bli mitt blickfång.
Jag började med att blötlägga en medi. Handtag åt höger, stack i några läderbräken blad (som ni andra vet så täcker man inte lika mycket nu på praktik som Sara ber oss göra men det är ju pga ekonomi) och sedan placerade jag ut min topp blomma som var Lövkolja. Jag satte den något längre bak än mitten då mina dekorationer har en förmåga att bli framtunga.
Sedan började jag placera ut lite röda rosor.
 


Jag placerade ut nästan alla röda rosor och fick då se att min dekoration fick två röda sidor och en vit mitten, om det är rätt eller fel kan jag inte svara på men jag blev nöjd med resultatet ändå. För att dekorationen inte skulle bli så mörk och tung stack jag ner lite brudslöja i mellan rosorna samt bärhypericum och santini för att få en kontrast mellan grönt och rött. 
Jag hade en sak iåtanke när jag började: Det får inte bli en "grop" i mitten, då jag haft en tendens till att inte fått ut volymen tillräckligt vid blickfånget så ville jag verkligen lyckas denna gång och det vill jag påstå att jag gjorde.
Något jag kunde tänkt på var att inte ta av blommorna så långt utan utnyttjat längderna som fanns för då hade dekorationen blivit större och kunden hade känt att den fått ut mer för pengarna.
Marie, min handledare tyckte att den va väldigt fin och absolut säljbar, dock blev den ju dyr eftersom jag nästan bara hade rosorna i (men de är ju ett val man tar som beställare om man beställer mycket rosor tänke jag).
 
Min dekoration har :
En trekantig yttre form
Stucken med radiell stickteknik
Blomrik
materialrik
Fyllig
Dominans av röd

Material:
Röda rosor
Vita rosor
Vit lilja
Bärhyperikum
Brudslöja
Santini
Lövkolja
Läserbräken
Salallblad
 
Florist 1, butik | |
#1 - - liselott:

Den ska du absolut va nöjd med. Jättefin. Kram

#2 - - malin:

Vad fin den är. Kram malin

Upp