Hög sorgdekoration i gult!

Idag hade vi massor med sorgbinderi som skulle göras!
Jag gjorde alla handbuketter (dessa tog jag inte kort på) samt en hög sorgdekoration för 500kr.
 
Denna skulle vara ganska så liten, och med gula blommor.
Marie hade i förra veckan gjort en liknande fast bara med rosor och i annan färg. Jag använde mig av en bild från den och tjuvkikade lite.
 
Först blatlade jag en petit, hantaget åt höger och jag placerade ut toppblomman.
Min toppblomma blev en solidago som placerades långt bak, i en liten lutning bakåt för att den inte skulle bli framtung.
Sedan satte jag även en solidago på vardera sida för att måtta ut min triangel. 
Jag arbetade med solidago och placerade dessa mellan varandra för att få ut hela formen innan jag placerade ut de andra blommorna.
 
Jag tog först rosorna och satte ut dem där jag ville ha dem och sedan fyllde jag på med germini.
Jag täckte bara med lite grönt och sparade resten till de sista.
Rosorna är placerade som en linje som går uppifrån och ner.
Germinin har jag satt genomgående. 
Även solidagon slapar någon slags linje emellan varandra.
 
Baksidan täcks av läderblad.
 
Solidagon petade jag in där det kändes lite tomt i utfyllnad.
Jag blev väldigt nöjd med min dekoration, den blev som jag hade tänkt mig men jag kände mig osäker i början då det var längesedan jag gjorde en sorgdekoration. 
 
 
/Stephanie
 
 
Florist 1, butik | |
#1 - - Anonym:

Mycket bra stephanie, fint resultat och bra dokumentering om din arbetsprocess.
/Sara

Upp