Formbinderi

Igår fick jag testa på lite formbinderi!
 
Det är ett rosa hjärta som ska till en begravning på fredag.
Jag börjar med att plocka fram stickmassan som är formad som ett hjärta. Denna finns i flera storlekar.
 
Jag undrade hur jag skulle kunna vattensänka detta i en hink men Elin visade mig något helt annat.
Hon la hjärtat på diskbänken med en jättesvag vattenstråle börjar hon fylla hjärtat. Det var viktigt att de va lite vatten och att den fick ligga på sammaställe länge så att det inte blir någon luft i mitten. Sedan arbetade man sig runt hela hjärtat.
 
Den rosa rosen Wink placerades långt upp i mitten av hjärtat med en lått lutning utåt. Sedan tog jag kvistrorosna och arbetade mig utåt. Vi tänkte oss grupper när vi arbetade med materialet. Knopparna blir en fin kontrast till de stora rosorna.
När jag kom hit ungefär, kom jag på att jag hade glömt av Kalonchen som stod vid sidan av som också skulle med. Då tog jag bara ur några kvistrosor här och var och satte dit de andra istället.
 
Blommorna sticks rätt ner i stickmassan.
 
Sedan var det dags att täcka sidorna. Jag använde mig av Hedera, murgröna.
Den skalade jag av en liten bit, gjorde ett snitt och stack in i sidan.
Jag gjorde egna klamrar av nejliketråd och fäste murgrönan med.
 
Så här blev resultatet! Hoppas familjen blir glada över det jag gjort. Jag blev nöjd i alla fall.
 
Florist 1 | |
#1 - - malin:

Så fina dekorationer du gjort. Kram

Upp