Hög sorgdekoration i nyanser av rosa

Förra måndagen gjorde jag en hög sorgdekoration. Denna gjorde jag en skiss och priskalkyl på. Jag hade en budget på 700kr.
Beställningen var en hög dekoration i rosa och lila. Vi hade inga lila blommor så jag gjorde den i olika nyanser av rosa istället.
 
Här är min skiss, och jag är ju ingen klippa på o rita, men jag hoppas ni ändå kan förstå hur jag menar.
 
Jag började med tre delphinium som toppblommor, följt av en rosa Eustoma vid sidan av.
 
Sedan placerade jag ut de tre zemblorna i olika höjder, satte dit Eustoman till vänster och tre rosor på höger sida. Efter det satte jag i hortensian, de var lite fula blad som jag plockade bort och fick då ett hål som jag täckte med en vacker ros som heter Wink.
 
 
Sedan arbetade jag mig igenom hela dekorationen och försökte jobba sort för sort (något jag är ganska dålig på). 
In emellan satte jag några delphinium som utfyllnad, några fler Wink placerades i mitten av dekorationen och lite plumosus gick nerifrån och upp till toppen.
Jag har några atarka linjer, Eustoman som börjar där uppe och är genomgående och sedan till vänster. Rosorna är en genomgående linje från vänster till höger, Dephiniumen är återkommande på hela dekorationen.
Oasisen täckte jag med hjälp av sallall blad och pistage.
Wink rosorna blidar en grupp. 
 
Jag är ganska nöjd över resultatet med tanke på att det var en "tager vad man haver" blandning. Det jag är minst nöjd med är placeringarna av Wink rosorna som inte alls passade in men som behövde täckas då budgeten inte räckte till mer. Eustoman såg bättre ut på skissen än i verkligheten då den kanske är ute och flyger lite för mycket. Annars i det stora hela, en okej dekoration. Jag vet att jag kan bättre än såhär.
Allmänt | |
Upp