Låg sorgdekoration

Veckan fortsatte i sorg dekorations tema.

Detta är en  av två sorgbuketter som jag band under dagen. Rosornas placeringar kunde varit bättre. Jag tycker att rosorna blev en stor och tung punkt i buketten och de borde ha varit med nivåskillnad emellan dem.
 
Material:
Ros
Lilja
Vide
Läderbräken
Monsterablad
 
Vi fick även göra två låga sorgdekorationer.
En droppformad och en rund.
 
Detta är den droppformade:
Grön grund.
Asparagus plumosus (fjädersparris)
Gaultheria shallon (vaktelbär)
Rumohra adiantiformis (läderbräken)
 
Man börjar på samma sätt som den höga dekorationen. Täcker den med grönt. Sedan arbatar man sig framåt.
Vi arbetade i linjer och grupper.
 
Vi började att placera ut delphinium och liljor.
 
Den blev lite "punkar-aktig" och det fanns endel justeringar som gjordes senare.
Jag såg tydligt mina misstag och tänkte mycket på det till nästa dekoration.
 

Låg, rund sorgdekoration
 
Arbetet fortsatte i samma stuk. Radiell stickteknik rund yttre form, dekorationen ska vara blomrik och fyllig.
Sara visade oss steg för steg hur vi skulle gå tillväga.
Detta är mitt resultat av min runda sorg dekoration.
Denna kan antingen hängas upp på väggen eller ligga ner.
 
Jag blev mycket nöjd med min sista dekoration vilket inte är så konstigt med tanke på att vi då hade övat och övat.
Övning ger färdighet!
Även denna dekoration blev väldigt varierad oss elever emellan då materialet började bli kortare och mindre i antalet då veckan lider mot sitt slut.
 
Vi hörs!
/Stephanie
Florist 1, I skolan | |
#1 - - Sara Gustavsson:

Mycket bra dokumentring försök att få med lite mer text av din arbetsprocess till dina bilder.
/ Sara

Upp