Min floristiska lampskärm!

Läs ljuslykta! 
Eftersom jag inte hade någon lampsladd kom ja på den Idén att man faktiskt inte alltid behöver ha en glödlampa. Det kan vara så himla mysigt med ett ljus! Framförallt nu när det är höst! 🍃🍂

Här kommer bilder hur jag steg för steg fick fram min 'lampskärm'

Jag floratejpade ståltråd som jag sedan tejpade ihop till ringar.
Surrade ihop dom med hjälp av spoltråd.

Klädde in stommen i silverrutades och limonium.

Fäste också trollhassel på stommen. Teknik:surrning

Tog plaströr som jag klädde in i eucalyptusböad, dessa limmade jag ihop med Kallim.

Sedan fäste jag dem i stommen.

Jag tog en gammal barnmatsburk, lindade in den i kopparfärhade spoltråd och fäste i stommen istället för glödlampa.
Sista momentet blev rankning av Santini.


Här är min floristiska lampskärm/lykta.


Florist 3, I skolan | |
Upp