Begravningskransar

Förra veckan var det tema begravning. Då gjorde vi bland annat kransar.

Först fick vi ge oss ut i skogen för att plocka granris eftersom cypressen inte räckte till!

Vi klippte till små bitar av cypress och gran.
Sedan tog vi en halmstomme som kallas 'helboj' som vi började Linda in med cypress + gran. 


För att det inte ska bli en kant av något när man blandar materialet är det viktigt att använda sig av blandat material även ute på sidorna, så varannan gång startade jag med cypress, och varannan gång med gran !


Att tänkte på när man gör en krans är att den ska gå åt samma håll som klockan! 

Först blötla jag en garnett, som jag sedan fäste med tjocka ståltrådar på 5 ställen.

Sedan började jag täcka med lite grönt, jag varierade mig med cypress och aspidistrablad, en kontrast mellan matt och blankt.
Sen arbetade jag sedan med en lila genomgående linje av veronican. 

Sedan tog jag eustoma och arbetade mig igenom hela dekorationen, jag tänker helatiden linjer. 



Nejlikorna går också igenom hela dekorationen. 
Sist tog jag min poppel som jag placerade ut, dels som utfyllnad, fast tillsammans i den lila linjen för att förstärka den lila färgen.  De små 'bären' i poppeln blir en kontrast till de stora nejlikorna. 


Jag placerade blommorna i olika höjder för att få ett härligt djup och känslan av luftighet!

När jag kände mig klar och nöjd tog jag upp allt och gjorde en igen!
Här är resultatet av nummer två. 
Snarlika men ändå vissa justeringar!



Florist 3, I skolan | |
Upp