Buketter

 
Kylen var välfylld i morse, massa härliga blommor att arbeta med!
 
Först gjorde jag tre stycken luftiga, runda buketter med färgerna grönt, rosa och vitt. En riktigt fin kombination som säljs mycket! Jag valde santini, alstromeria, brudslöja, kvistros och germini. Buketten är bunden i spiral och pyntad med papper och snöre.
Jag arbetar med kontraster i stort och smått, och valörer i rosa ut till cerise.
 
 
En annan variant av bukett, något dyrare i en helt annan färgskala.
 
Detta materialet använde jag mig av, plus lite pistage.
Dessa buketter är lite mer höstfärgade, toner från rött till gult som ger en varm ton och den vita liljan ljusar upp buketterna något. Kontrastfärgen som även förstärker de röda rosorna blev pistagen och  alchemilla mollis (daggkåpa).
 
Ville även flagga om de "små söta bären" som faktiskt är en viburnum! Super sött, dock väldigt dyr denna vecka.
 
 
 
 
Florist 1, Snittblommor, butik | |
Upp