Kastanjkrans

Idag blev det pyssel med allt möjligt! På morgonen började jag med min kastanjkrans, den skulle inte ut till försäljning och egentligen heller inte för eget bruk, utan jag gjorde det för att jag aldrig gjort det förut. De va roligt men tog väldigt lång tid. 
 
Först började jag med att spika hål i kastanjerna så att tråden lättare skulle glida igenom.
 
När jag hade gjort tillräckligt många tog jag fram, vad jag tror kan vara 18-19 tråd och började 'pärla på' precis som ett halsband.
 
När tråden tog slut testade jag först att floratejpa ihop trådarna och sedan dra en kastanj över, det gick inge vidare. Istället valde jag att ta den nya tråden och sticka in på ett annat ställe i kastanjen så den fick fäste.
 
 
På vissa ställen syntes tråden och den gömde jag lätt med en bit snöre. 
 
 
Snöret limmade jag sedan fast med små limkluttar på baksidan. 
 
Nu ska den långsamt få torka så att den inte blir lika tung (är rädd att kransen då blir oval). 
 
Allmänt, Florist 3 | |
Upp