Sorgbuketter

Idag fick jag göra några sorgbuketter till en begravning som ska vara i morgon.
Den första jag gjorde skulle göras efter en vild i interflora pärmen. Vi hade inte allt material så jag fick efterlikna den så gott jag kunde.

Här är mitt resultat och tolkning. Jag blev väldigt nöjd med denna. Den går i vit grön och lime, nejlikan är lite åt det gula hållet vilket är bra för den ska matcha resterande buketter som också är gul, lime, vitt och blått.

Sorgbuketter nummer två gick i gula, varma toner! Alstromerian är gul
Med lite röda inslag vilket ger en mycket varm känsla! Vit lejongap, en gul gerbera och gula söta santini!
Jag har även använt mig av läderbräken, pistage och asparagus.
Nästa, även denna gick i gula toner!
Jag hittade en perfekt ros som var både lite ljusgul och röd. Lite cremefärgade lejongap fick bli toppblomma!



Alla buketterna är bundna med spiralteknik, jag använde pistagen för att få mer volym.
De har en trekantig yttre form. 
Florist 1 | |
#1 - - malin:

De var mkt fina, dom ska du va nöjd med, mkt snygga bägge två. Kram

Upp