Fluffig somrig fin sorgbukett!

Detta var beskrivningen vi fick på dagens sorgbukett som jag fick göra under eftermiddagen.
Innan detta gjorde jag fyra Handbuketter med en röd ros och jättedagkåpa, då var utgångspunkten daggkåpan och somrigt, ja då blev det blåklint, sedan tog jag zembla, chryssanthemum, gul kvistros, läderblad, solidago fontängräs, och en kvist mastixbuske.


Toppblommorna blev zemblan, jobbade med solidago för att skapa volym följt av daggkåpan som är återkommande genom hela buketten. Blåklinten placerades lekande ut i hela buketten, chryssanthemumen kom på var sin sida och kvistrosorna återkom både långt fram och längst bak i buketten.
Jag satte också i två stycken fontängräs som hade blivit över, dessa placerade jag ut för att få en ännu starkare känsla av att det var en lekande bukett. 
Jag tycker att jag lyckades bra med volymen "fluffigheten" längden blev helt okej och helheten blev också godkänd. Jag känner mig säkrare och säkrare på att göra dessa buketter nu än innan, även om jag fortfarande kan tycka att det är en smula svårt emellanåt.
Buketten är bunden med spiralteknik.






Sedan gjorde jag även en vanlig bukett, tänkt lite som examensbukett.
Blå, gul och vit 
Jag har använt mig av kryss, gerbera, santini, afrikansk lilja och pistage. Kan tänkas att den är lite mer grabbig än en rosa bukett men fungerar givetvis lika bra till vem som helst.



Florist 1, butik | |
#1 - - malin:

Vad mycket snyggt du gjort och gör. Extra kul med hemligt bröllop tycker jag. Jättefin sorgdekoration du gjort med, kanonsnygg. Kram Malin

Upp