Hög sorgdekoration i rött och vitt!

Tisdagen bestod av snitt. Dock inte lika mycket snitt som det varit innan sommaren, men det tog ändå tid av någon anledning. Jag ställde undan mycket blommor till brud. Vi ska nämligen göra två brudbuketter denna vecka! Roligt :)

På eftermiddagen gjorde jag i alla fall en hög sorgdekoration.
Jag känner själv att jag på något sätt har tappat bort lite kunskap från skolan och har en förmåga att börja med alla olika sorters blommor istället för att ta en sort i taget så igår ville jag verkligen göra det ordentligt, nästan som om de vore min första dekoration.

Marie fanns till hands när jag behövde fråga något.

Jag började med att göra en priskalkyl. 550 kr blommor och 150 kr i grönt + oasis.
Storleken på min oasis var en medi som jag började med att blötlägga.

Jag placerade ut min toppblomma. Den satte jag ganska långt bak i oasis och den lutar även något bakåt.
 
Sedan satte jag i en prärieklocka och där kom jag på mig igen! Jag skulle ju ta rosorna först. Så jag fortsatte att arbeta mig neråt med rosorna i olika höjder och byggde ut en linje ut åt höger.
 
Sedan placerade jag ut liljorna som ett blickfång i mitten. Prärieklockorna bildar en genomgående linje år vänster.
 
 
För att få balans i dekorationen behövde jag även ha lite rosor bland de vita klockorna och lite vitt in emellan de röda rosorna. Jag la två aspidistra blad under prärieklockorna eftersom de är så sköra, de hjälper till så att de inte går av.
 
Sist täckte jag baksidan med sallallblad och mastixbuske (pistage)
 

En liten miss, och det är att handtaget syns, detta rättades till med ytterligare ett sallallblad :)
 
 
Allmänt | |
#1 - - Marie:

Jätte tjusig dekoration! =)
Fina placeringar tycker jag. Även en platt och fin bas.

#2 - - Marie:

Jätte tjusig dekoration! =)
Fina placeringar tycker jag. Även en platt och fin bas.

Svar: Tack Marie! :)
Stephanie

Upp